#mik #ezek ?

Mindenki számára észrevehető, hogy #elarasztottak #bennunket #ezek a #fura #kettoskeresztes #szavak, viszont én azt látom, hogy az emberek java hóbortos divatnak tekinti, úgy is használja, vagy átsiklik rajta, és nem is sejti, hogy bizony ennek funkciója van. A #hastag -elés valójában szuper lehetőséget biztosít azok számára, akinek célja egy adott tartalom népszerűsítése. Mondhatnánk azt is, hogy remekül beépíthetjük online marketing rutin – praktikái közé.

De nézzük csak mi is ez igazából?

Szóval a Hashtag (ejsd: hesteg) – magyarul kettős kereszt, és hát az is: #.

– Mit tesz az a tettünk, ha egy szó elé #-t teszünk?
Az adott szó klikklehetővé és (!) kereshetővé válik a net univerzumában!
– Miért jó ez nekünk?
Próbáljuk ki együtt! Most ide írom, hogy: #webdesign. Ha erre rákattintunk (bátran tekergessünk lefele), akkor előjön egy olyan új lap, amely felsorolja az összes olyan megosztást, amiben szerepel a ‘#webdesign’, az én megosztásaimon túl is. S már sejthetjük is ennek valódi értelmét. Most ha rákattintottál, ingyen reklámot csináltam az ott fellelhető, eme hashtag-et használó, összes webdesign cégnek.
– Hogy profitálhatunk mi ebből?
Nyilván, ha minél közismertebb és elterjedtebb hashtag-elt szót használunk fel, akkor annál szélesebb körben és sűrűbben bukkanhatnak ránk, és többen válhatnak potenciális vásárlónkká. Szóval a logika ugyanaz, mint a Google-nál, íme a párhuzam:
Közösségi médiákban <-> Google
Működése:
rákattintok a #szora <-> beírom a kulcsszót a Google keresőjébe
Eredmény mindkettőnél ugyanaz: kilistázza az adott szót tartalmazó oldalakat.
A különbség annyi még, hogy míg a Google weboldalak hadát sorjázza, addig az adott közösségi médiában csak ugyanazon közösségi médiában fellelhető oldalakat adja ki. Szóval ha Facebookban kattintunk egy #szora, akkor az csak Facebook oldalakat fogja felsorolni nekünk, a Twitteres- vagy Instagram oldalakat nem.

#Hashtag-ek használata gyakorlatban

Fontos egy-két hasznos tanácsot megszívlelni a használatához, mert őrületbe lehet vele kergetni az embereket.
Használata pedig egyáltalán nem evidens. Igazából én speciel arra lettem kíváncsi, hogy mennyire hatékonyan tudnak rám találni, így elkezdtem tesztelgetni (Mivel Facebook használó vagyok, azt.).
– Maradva a #webdesign témánál, két módon juthatok arra az oldalra, ami felsorolja az összes olyan posztot és oldalt, ami a webdesign témát gyűjti csokorba. Vagy találok épp véletlenül egy olyan posztot, ahol voltak kedvesek kiírni pont ezt a #-es szót, vagy kézzel beírom a Facebook keresőjébe szépen manuálisan.
– A Facebook a sorjázást az oldalakkal kezdi, nem a posztokkal. Ha csupán a posztokban helyezek el felcímkézett szavakat, akkor az oldalaknál nem fogom megtalálni a saját oldalamat. Azonban ott akartam szerepeltetni a Ju-Ditta Design-t az oldalak között. Keresgéltem leírásokat, nem találtam semmit, mígnem rájöttem, hogy az oldalam nevét át kell változtassam Ju-Ditta Webdesign-ra. Így, habár # nélkül szerepel a webdesign szó, de máris oda kerültem az oldalak közé. A posztok sorolása ezeket követi.
– Következő fontos felismerés, hogy időrendi sorrendben fogja elénk tálalni az adott hashtag-elt szóval rendelkező posztokat. Sajna egy régi posztom olyan nagyon alulra került a sorban, hogy türelmem nem volt megkeresni, ezért nem biztos, hogy energiát kell fektetni a régi megosztások kiegészítésébe.
– Google-t nézve, amennyiben a keresőjébe írjuk be a #webdesign-t akkor a világháló összes ezen témáját összeszedi nekünk, bárhol is legyen az. Twitter, Instagram, Facebook..stb.
– Ha egy böngésző címsorába írjuk be a #-es szót, akkor ugyanúgy a Google oldalára perdülünk, mintha azt magába a Google keresőjébe írtuk volna be.

Tagelés szabályiról

Ezek inkább amolyan illendőségi szabáyok, hogyan is tudjuk hatékonyan, tudatosan és az ízlésesség határain belül maradva a szolgálatunkba állítani magát a tagelést.

Ahhoz, hogy értsük, miért kell vigyáznunk a szöveges tartalmaink tagelt kifejezések teleszórásával, nem kell messzire nyúlnunk, csupán a saját tapasztalatainkhoz. Egy tartalom olvasásának is igen is van komfortja. Amennyiben nehezen érthető a szöveg a bonyolult megfogalmazás vagy ismeretlen szavak miatt, vagy nehezen olvasható egy rosszul választott betűtípus avagy betűméret miatt, akkor az nagyobb odafigyelést igényel, sokkal jobban dolgoztatja az agyunkat. Így pedig fáradunk és még türelmetlenné is válhatunk. Amikor Facebookon csak úgy szórakozásiból érdekes és könnyed olvasmányos posztokra számítunk, akkor gyakorlatilag a szemünk csak futkos a sorokon. Amit első átfutásra nem értettünk meg, nem ivódott agyunkba, már hagytuk ott, ahol volt, és sokszor észre sem vesszük, hogy valamit értetlenül hagytunk hátra. Márpedig ha egy bekezdésnyi szövegbe rakunk nem kettő, nem három #-el ellátott kifejezést, akkor erősen ezt kockáztatjuk a következők miatt:
– a # jelenléte vagy megtorpantja a szemünk futását a soron, amitől erősíteni vagyunk kénytelenek a fókuszált figyelmünket, vagy nem állunk meg az olvasásban és egyszerűen csak mint értelmezhetetlen szót az agyunk figyelmen kívül hagyja.
– nem csak a # miatt értelmezhetjük érthetetlennek az adott kifejezést, hanem sokszor, ha ékezet nélkül és ráadásul még egy szónál többet is egybe írunk, végképp üres folttá változhat a gyorsan mozgó szemünknek. Inkább legyen egy kék folt, mert még a tetejére a színe is elkülönül a környezetétől, amivel egyébként egységet kellene alkotnia. Amennyiben nem veszi a fáradtságot a lassításra, odafigyelésre, megértésre, azt kockáztatjuk, hogy az egész olvasmányunk úgy, ahogy van vész el a monitor és agya közötti nem létező idő-tér – nagy semmi dimenziójában, hogy még a tudatalattijáig sem jut el az információ, nem hogy a tudatáig.
Pláne ha olyan olvasóról van szó, aki még nem tudja mik ezek a Hashtagok, csupán valamiféle fiatalos hóbortnak hiszi, szelek szárnyán hússs-sssan is tova.
Azonban ha akad olyan delikvens, akit tényleg érdekel, amit írunk, rászánja az energiát az odafigyelésre és megértésre, akkor csak tegyük már meg vele azt a szívességet, hogy nem fárasztjuk le. Ezért jobb, ha odafigyelünk az alábbiakra:
– ha mindenképpen ellenállhatatlan vágyat érzünk a szövegkörnyezetünkben elhelyezni a tagelt kifejezéseinket, akkor kettőnél többel semmi esetre se büntessük.
– de sokkal elegánsabb a szövegünk végére jól elkülönülten felsorolni őket, oda többet is biggyeszthetünk (úgy, ahogy én is teszem itt). A cél mégis csak az, hogy ha az adott témában pont ezekre a kulcsszavakra keresnek rá, csak jó lenne ott pipiskedni a találati sorban.

Persze azon eseteket nem vizsgálom, hogy vannak igen különleges aggyal megáldott emberek, mondjuk fiatalok, akik annyira így kommunikálnak, hogy teljesen ráállt már a szemük, agyuk, mint egy jó ízes szleng nyelvezetre, amit csak ők értenek. Vaaagy lehet egyébként ők is tesznek magasról a folytonos fejtegetésre.

 

KONVERZIÓ, KONVERZIÓ KÖVETÉS

Online marketingesek kedvenc kifejezései és persze a legfontosabbak. És azért azt tudjuk, hogy ha weblapot készítünk, akkor kicsit online marketingessé is kell váljunk.
De előbb gyorsan letisztázzuk, mit is jelentenek ezek:
A conversion angol szót magyarosítottuk konverzióra, aminek egyébként van magyar jelentése is: átalakítás.
De mégis csak szebben hangzik, amikor konverziós ráta kifejezést használjuk, mint az átalakítás rátát, ráadásul félreérthető is.
Na de lássuk csak:
“Konverzió történik akkor, amikor egy felhasználó az internetes vállalkozás által küldött e-mail vagy egy hirdetés alapján, vagy weblapon, az abban kívánt cselekedetet hajtja végre. A konverzió lehet egy vásárlás, amely egy adott linkre való kattintás után jött létre, vagy regisztráció egy weboldalon, egy tanulmány letöltése, feliratkozás internetes hírlevélre stb.”
Tehát a szimpla látogatáson túl bármilyen aktivitása a látogatónak, az a konverzió. Magyarra lefordítva a látogató átalakul, átkonvertál pl. vásárlóvá, vagy hírlevél feliratkozóvá.
“A konverziós ráta az egy adott időszakra eső vásárlók (vagy más, kívánatos műveletet végzők) számának és az ugyanezen időszakra eső látogatók számának százalékos aránya. A nemzetközi statisztikák szerint a 2-3 százalékos konverziós ráta már igen jónak mondható.”

A konverzió kifejezés taglalása nem véletlenül következik a kislexikoni Cookie-k fejtegetése után. Hiszen a konverzió követéshez használjuk ám a Cookie-k adta lehetőségeket. Nosss, ez lesz a következő kislexikon témája. Azaz a konverzió követés módszerei.

Forrás:
https://support.google.com/adwords/answer/1722022?hl=hu
https://hu.wikipedia.org/wiki/Konverzi%C3%B3s_r%C3%A1ta

MIK AZOK A COOKIE-K, AZAZ A SÜTIK A WEBLAPOKON?

Egy ideje arra lehettünk figyelmesek egy-egy weboldal megnyitásánál, hogy a képernyő alsó vagy felső szegletében a webhely tájékoztatást ad arról, hogy ő cookie-kat működtet, ezt legyünk kedvesek tudomásul venni és elfogadni. De mi is az a cookie, és miért kell egy ilyen idegesítő üzenettel külön foglalkoznunk?
(Engem legalábbis idegesít. Mindig időhiányban szenvedek és ráadásul még útban is van.) Miközben az is tény, hogy a weblap üzemeltetők nem saját szórakoztatásukra voltak kénytelen ezt kitenni. Tovább is megyek–> vagyunk kénytelenek kitenni, hogy ha mi is weblapot tervezünk, és mint marketing eszközt használni is szeretnénk a saját kis vállalkozásunk fejlődéséhez.

Előbb tisztázzuk le, mi az a cookie (azon kívül, hogy magyarul sütit jelent), és lehet, azonnal megértőbbek leszünk a fenti gyakorlattal szemben.

Cookie:
“A süti a webszerver által küldött, változó tartalmú, alfanumerikus információ csomag, mely a felhasználó számítógépén rögzül és előre meghatározott érvényességi ideig tárolásra kerül. A cookie-k alkalmazása lehetőséget biztosít a látogató egyes adatainak lekérdezésére, valamint internethasználatának nyomon követésére. A cookie-k segítségével tehát pontosan meghatározható az érintett felhasználó érdeklődési köre, internet használati szokásai, honlap-látogatási története. Mivel a sütik egyfajta címkeként működnek, melyekkel a weboldal felismerheti az oldalra visszatérő látogatót, alkalmazásukkal az adott oldalon érvényes felhasználónév, jelszó is tárolható.”
Noss, be kell lássuk, meg vannak a maga veszélyei, ezért szükséges agresszíven tájékoztatni a látogatót, hogy ilyesmi működik a weblapunkon, jó ha tud róla, és szabad választása jogán tovább is állhat. Ha pedig egy vállalkozó szemszögéből vizsgáljuk, már pedig mi mégis csak azok vagyunk, akkor pedig sok hasznos információval segíthet a cookie bennünket abban, hogy milyen sült galambot toljunk Kedves ügyfeleink tátott szájába ahhoz, hogy elégedett és visszatérő vásárlónk legyen.

Noh, de ki mondja meg, hogy mindenképpen tájékoztatni kell erről a látogatókat, és hogy milyen formában?
“155. § (4) Egy előfizetőnek vagy felhasználónak elektronikus hírközlő végberendezésén csak az érintett felhasználó vagy előfizető világos és teljes körű – az adatkezelés céljára is kiterjedő – tájékoztatását követő hozzájárulása alapján lehet adatot tárolni, vagy az ott tárolt adathoz hozzáférni. “

Eme törvénnyel kapcsolatban sok igen fontos és hasznos információt lelhettek még fel az alábbi linken, aminek elolvasása külön javallott azoknak, akik weblap készítésben törik a fejüket.
http://net-jog.hu/2015/10/17/mi-a-helyzet-cookie-ugyben/

Mint felhasználó, arra van lehetőségünk, hogy a böngészőnk beállításaiban letiltjuk a cookie-kat, azonban sokszor az ahhoz is vezethet, hogy a weboldal, amire nagyon kíváncsiak lennék, nem fog teljes funkciójában működni számunkra.

Források:
http://www.adatvedelmiszakerto.hu/…/cookie-es-adatvedelem-…/
http://net-jog.hu/2015/10/17/mi-a-helyzet-cookie-ugyben/