MIRE FIGYELJÜNK ODA SZÖVEGÍRÁSNÁL
Ez talán a legtöbbet igénylő munka részedről, vagy felkérsz egy profi szövegírót, azonban vele is foglalkozni kell nem keveset. Hiszen a szövegírók tökéletesen értenek a saját szakmájukhoz, de nem érthetnek mindenki más szakmájához. Ha SEO szempontjából jó eredményeket akarsz a Google-ban, akkor jobb is, ha szakemberre bízod.
Azonban, ha magad szeretnéd bemutatni a céged, akkor íme néhány fontos pont, amit jó, ha figyelembe veszel. Ezek a pontok felhasználó élményt célozzák meg, nem pedig SEO szempontból vizsgálódnak. Csak ismételni tudom magam, ahogy a Weblap struktúráknál már említettem a ’100 DOLOG, AMIT MINDEN TERVEZŐNEK TUDNIA KELL AZ EMBEREKRŐL’ című könyvet, az alábbi tételek pontosan igazak a weblap szövegi tartalmára is:
- egyszerre csak négy elemre tudunk emlékezni. Tehát az az ideális, ha az információ halmazokat négyes elemekre bontjuk. Ha nem tudjuk, mert olyan sok az információ, akkor csoportosítsuk. Könnyebben feldolgozzuk az információkat, ha kisebb adagban kapjuk őket.
- használnunk kell az információt ahhoz, hogy megragadjon. Az ismétlés fizikai változást okoz az agyban. Tehát, ha azt szeretnénk, hogy az emberek emlékezzenek valamire, újra és újra el kell ismételni az információt.
- könnyebb felismerni egy információt, mint felidézni. Tehát ha lehet, akkor kerüljük a memória túlterhelést. Próbáljuk elkerülni, hogy a látogatónak fel kelljen idéznie valamit, könnyebb, ha csak fel kell ismernie.
- amikor felidézünk egy emléket, újraépítjük azt. Tehát, amikor egy terméket tesztelünk, vagy felmérést végzünk a vásárlók között, jó tudni, hogy az általunk használt szavak jelentősen befolyásolják a megkérdezettek emlékeit. Ezért nem érdemes az emberek beszámolóira alapozni korábbi eseményekről, valójában nem emlékeznek rá.
- mindannyian felejtünk. Nem tudatos döntés eredménye, hogy mit felejtünk el és mit nem. Tehát ha egy információ fontos, nem hagyatkozhatunk arra, hogy az embereknek majd eszébe jut.
- ösztönösen kategóriákat állítunk fel. Szeretjük kategóriába sorolni a dolgokat. Ha nagy mennyiségű rendezetlen információkat kapunk, és azt számunkra könnyen feldolgozhatóvá akarjuk tenni, akkor megpróbáljuk rendszerezni.
Az információk részét csak átfutjuk, azon részekbe mélyedünk bele csupán, ami valahogy felkeltette az érdeklődésünket, vagy eleve azt keressük mindenen túl, ami érdekel, a többire időt sem szánunk. Hogy az általunk közölt sokféle információból melyik érdekli pontosan a látogatót, azt mi nem mindig tudhatjuk. De az információ jó tagolásával, címsorok jó megfogalmazásával segíthetjük őt a tájékozódásban.
És most nézzük egy kicsit SEO szempontból is.
Azt már tudjuk, hogy a Google már nem csak kulcsszavakat (avagy szinonimáit!) keres, hanem minőségi, HASZNOS tartalmakat, amelyeket előbbre értékel, mint bármi más összecsapott bemutatkozó szöveget, amiben kulcsszavak szerepelnek. A kulcsszavak száma az oldalon nem számít, azonban, ha túl sokszor fordul elő, ez feltűnik az algoritmusnak, és elkönyvel trükközőnek. A trükközőket nem szereti, és annyira nem szereti, hogy rosszabb rangsorolással büntet is.
Azt is figyeli, hogy a hasznos, minőségi tartalmak milyen gyakran frissülnek az oldalon.
A fentiek tekintetében javallott rendszeresen hasznos cikkekkel, bloggal megjeleni az oldalon, ha azt szeretnénk, hogy a Google megszeresse.