Skip to content

Milyen design stílusok vannak?

A Design Stílusa cégünk ruhája. A design a cégünk megjelenése egy üzleti tárgyaláson, a világhálón, egy céges rendezvényen, egy kiállításon, csak egy csöndes kis üzleti vacsorán, vagy a székhely bejáratánál lévő cégtáblán, és persze nem utolsó sorban, az első benyomás. Az első benyomás pszichológia szerint egyszeri, és megismételhetetlen.

Mi, mint emberek képviseljük a cégünket, mi vagyunk maga a vállalkozásunk. Így a céges arculat a mi elköteleződésünket, komolyságunkat, a termékeink és szolgáltatásaink minőségét, megbízhatóságát, azaz mi magunkat minősíti.

Így fontos, hogy a választott arculatunk harmóniában legyen azzal, amit és ahogy adni akarok a vállalkozásomon keresztül a világnak, továbbá összhangban kell lennie a piacommal is.

Tehát a design tervezésnél figyelembe kell venni:
  • Célba vett piacot. (Milyen termékekkel/szolgáltatásokkal kiket célzol meg, és hol (vidék, város, online, üzlet, stb)? Fiatalok, idősebbek, nők, férfiak, lakosság, vállalkozások? )
  • Érdeklődésük, vagy problémájukon keresztül fognád meg őket?
  • Vagy valamilyen életérzés elérésre ösztökélnél? (pl. harmónia, szabadság; egészség, fittség, stb)

A design stílusokat igyekeztek csoportokba foglalni. Van, hogy egyik évről a másikra új divat tör elő, vannak stílusok, amik folyamatosan átalakulóban vannak, és vannak örök klasszikusok is.

Ha nem akarsz az alábbi felsorolásokkal vacakolni, vagy bármelyikbe is egyértelműen besuvasztani Magad, akkor a legegyszerűbb az ötleteléshez, ha inspirálódsz, ötleteket gyűjtesz (mindjárt írom honnan), és egyszerűen ráböksz néhányra, hogy olyasmit szeretnél. Szerintem ez a legszebb része egy vállalkozás megalkotásának. Ér álmodozni, ér ötleteket gyűjteni. Az ötlet gyűjtéshez a legszuperebb hely a Pinterest.

De azért nézzünk példákat, hogy dönthess, melyik áll legközelebb a vállalkozásod világához.
Minimál stílus.

Ez az a fajta, ami soha nem megy ki a divatból. Én nagy kedvencem is. Nagy, fehér/világos terek, letisztult, egyszerű, lényegre törő. 1-2 szín használata, főképp a fotók dominálnak. Kifejezetten ügyelni kell arra, hogy egy rossz minőségű fotó borítja az egészet, ez egy igazi bűntett.

Tipográf design.

Erről nem lehet túl sokat mesélni. A jól válogatott, hatásos betűtípusok keverékei dominálnak.

Retro design.

60-as – 80-as évek világa köszön vissza. Minden meg van kicsit sárgítva, barnítva, fakítva, régi eszközök, régies grafikák, mint design elemek, a betűtípusok is inkább azokra az időkre jellemzők.

Vintage stílus.

Ez a stílus a Retro kort előzi meg. Eltérő adatokat találok évszámokra, ezért azt nem írok. Ha nagyon csajos, romantikus stílust keresünk, akkor ez az. Meleg pasztell színek, díszes írás, virágos, csíkos, pöttyös, mindenféle minták.

Flat design.

Alapesetben kétdimenziós, egyszerű, minimalista tipográfia, szín-, és grafikai elemeket használ. Minden évben kicsit módosul, a teljesen leegyszerűsített két dimenziósba elkezdtek visszacsempészni egy kis textúrát, egy kis árnyékolást, egy kis 3D-és hatást.

Grunge stílus.

Fiatalos, bohém, lázadó, művészi, elvont. Kopottas, satíros, szakadt, graffitis.