A vezérfonal, az arculat arca, egyedi, ami egyértelműen beazonosít. A logó megtervezését a vágyott arculati design stílusod irányából kell megindítani. Ha retro designt szeretnél, akkor ahhoz egy retro stílusú logó passzol.
Alakzatos/emblémás, tipográf és vegyes logó fajták vannak. A választás függhet attól, hogy például a vállalkozásod nevét szeretnéd inkább hangsúlyozni, vagy szolgáltatásra, termékre akarsz utalni, esetleg egy életérzésre. A színek, a betűtípusok önmagukban is igen beszédesek. Már azokból sejteni lehet, hogy a vállalkozás női témával, vagy férfias, fiatalos, esetleg luxus termékekkel/szolgáltatásokkal foglalkozik e.
Az egyszerűségre törekedni kell. Gondolni kell arra is, hogy pici méretben (akár egy névjegyen) vagy fekete-fehér verzióban (pl. fekete-fehérben nyomtatott céges dokumentumon) is jól felismerhető legyen.
Ha szeretnél konkrétabb elképzelést a logódról, érdemes szétnézni a világban, hogy a hozzád hasonló vállalkozások milyen logókat választottak, és még, még többet inspirálódni, ötleteket gyűjteni.
Fontos kérdések
Mit szeretnél hangsúlyozni? Egy vizuális képet (pl. lótusz virág, mert jóga stúdiód van?), vagy a céged nevét?