A logó a márka fő pillére

A vezérfonal, az arculat arca, egyedi, ami egyértelműen beazonosít. A logó megtervezését a vágyott arculati design stílusod irányából kell megindítani. Ha retro designt szeretnél, akkor ahhoz egy retro stílusú logó passzol.

Alakzatos/emblémás, tipográf és vegyes logó fajták vannak. A választás függhet attól, hogy például a vállalkozásod nevét szeretnéd inkább hangsúlyozni, vagy szolgáltatásra, termékre akarsz utalni, esetleg egy életérzésre. A színek, a betűtípusok önmagukban is igen beszédesek. Már azokból sejteni lehet, hogy a vállalkozás női témával, vagy férfias, fiatalos, esetleg luxus termékekkel/szolgáltatásokkal foglalkozik e.

Kép forrása: Pinterest

Kép forrása: Pinterest

 

Az egyszerűségre törekedni kell. Gondolni kell arra is, hogy pici méretben (akár egy névjegyen) vagy fekete-fehér verzióban (pl. fekete-fehérben nyomtatott céges dokumentumon) is jól felismerhető legyen.

Ha szeretnél konkrétabb elképzelést a logódról, érdemes szétnézni a világban, hogy a hozzád hasonló vállalkozások milyen logókat választottak, és még, még többet inspirálódni, ötleteket gyűjteni.

Fontos kérdések

  • Mit szeretnél hangsúlyozni? Egy vizuális képet (pl. lótusz virág, mert jóga stúdiód van?), vagy a céged nevét?
  • Grafikus, tipográf, vagy vegyes logót szeretnél?
  • Milyen színek domináljanak?

Kép forrása: Pinterest

Kép forrása: Pinterest

Itt is nagyon jól tud jönni, ha minél többet inspirálódunk.

Íme egy ötlettár: Logó inspirációs gyűjtemény